Nedre tvär syndrom är ingen skada eller sjukdom. Det är ett vanligt tillstånd som skapar en obalans i det muskuloskeletala systemet runt höft, bäcken och nedre delen av ryggen. Även om villkoret är ofarlig då denna obalans över tiden skapa onödig belastning på muskler och leder. Med tiden, som en ojämn belastning kan orsaka funktionshinder, minskad belastning tolerans och slitage. Det kan ofta vara en orsak till återkommande sjukdomar.

Orsak:
Nedre tvär syndrom sker genom att förkorta spinae (musklerna på baksidan) korsas med ökande förkortning av hoftebøyere (muskler på framsidan) och på SVAG skinkan muskler korsar med dålig mage muskler.

Det finns många skäl till varför man kan ha ökat spänningstillstånd (styvhet) av olika muskelgrupper. De vanligaste orsakerna är felaktig hållning / låg medvetenhet om hur man utför dagliga sysslor, felaktig träning, ensidig stress och lockout och spänningar i ryggraden av andra orsaker.

Symptom:

Kan vara en smärta i nedre delen av ryggen, höft eller bäckenlederna.
Smärta i spinae, skinkan muskler, höft böjning eller ljumske.
Minskad rörlighet i höft, bäcken eller ländryggen
Attitydförändringar större inflytande i nedre delen av ryggen, offset ländryggen (ländryggen), externt roteras höftbenen, under sträckning av knäleden
Ökad spänning / stelhet spinae och / eller skinkan muskler
Uppskatta:
Läkaren kommer att genomföra en grundlig sjukdomshistoria och undersökning för att fastställa orsaken och ramen för obalans och attityden förändras att en nedre tvär syndrom har orsakat över tiden. Då läkaren hitta lämpliga åtgärder behandlings.

Behandling:
Ofta felfunktioner i höft, bäcken, ländryggen (de låsta lederna) korrigeras med en eller flera justeringar (manipulation), korrigeringar för att återställa normal ledrörlighet. Behandlingen är vanligtvis inte smärtsamt och du snabbt se förbättringar av smärta och funktion. Detta bör kombineras med guidad styrkan i svaga muskler och stretching den snäva och ergonomi.Er du golfspelare bör få hjälp rätt utgång och svingteknik.Dette vi kan också hjälpa dig som Verified TPI fitness instruktör.

Vad kan jag göra själv?